خدمات حرفه ای هوش مصنوعی
نامه نگاری حرفه ای، ویرایش متن، ویراستاری مقاله و پایان نامه، طراحی عکس و لوگو، مشاوره کسب و کار، مشاوره تحصیلی، روانشناسی و ...

جهت مشاوره رایگان پیام دهید:

Telegram ir_ai1 ir_ai1   Instagram ir_ai1 ir_ai1

طرز تهیه رب پلو غذای کاملا گیاهی

امروزه تهیه وعده های غذایی سالم، رژیمی و به خصوص گیاهی بسیار رواج یافته است. به علت شیوع زیاد بیماری های قلبی عروقی با منشا چاقی، دیابت، فشارخون اکثر اقشار جامعه سعی در جایگزین نمودن غذاهای خانگی و سالم به جای فست فودها دارند. غذایی رب پلو یکی از این نوع غذاهای سنتی ایرانی و خوشمره است.

مواد لازم برای تهیه رب پلو

برنج: سه پیمانه

پیاز خردشده: یک عدد بزرگ

کشمش: چهار قاشق غذاخوری

روغن (ترجیحا زیتون): به میزان لازم

رب انار: سه قاشق غذاخوری

گوجه رنده شده: یک عدد بزرگ

گردو خرد شده: بیست عدد

شکریا عسل: دو قاشق غذاخوری

روش تهیه رب پلو

۱٫مقداری روغن در تابه بریزید و پیاز را اضافه کنید تا سرخ شود و تغییر رنگ دهد.

۲٫همزمان درون یک قابلمه کمی روغن بریزید، بعد از آنکه روغن گرم شد گوجه فرنگی و رب انار و شکر (یا عسل) را درون قابلمه ریخته و مقدار بسیار کمی نمک و فلفل نیز به مواد اضافه کنید. بعد از آنکه مواد کاملا باهم مخلوط شد از آن بچشید و بر اساس ذائقه خودتان ترشی و شیرینی مواد را با افزودن رب انار و شکر(عسل) تعیین نمایید.

۳٫برنج شسته شده را به همراه یک تا یک و نیم پیمانه آب داخل قابلمه بریزید، به آرامی کمی مخلوط نمایید. سپس درب قابلمه را بسته و شعله را کم کنید تا برنج دم شود.

 پلو شیرازی

۴٫به پیاز سرخ شده در تابه، کشمش را اضافه کنید، نصف پیمانه آب در تابه بریزید و بعد گردو را اضافه نمایید. در صورت تمایل می توانید به جای آب، از نصف پیمانه زعفران دم کرده استفاده نمایید. مخلوط مواد را هم بزنید تا زمانی که روغن گردو نمایان شود.

کشمش و گردو پلویی

۵٫بعد از دم کشیدن و جا افتادن برنج، آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید و روی آن را با مخلوط پیاز و کشمش و گردوی تهیه شده، مخلوط و تزیین نمایید. می توانید از خلال پسته و بادام نیز در تزئین استفاده نمایید.

رب پلو رژیمی شیرازی

منبع: گروه هنری و گروه تغذیه و سلامت ای حرفه

نویسنده مطلب: مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *