خدمات حرفه ای هوش مصنوعی
نامه نگاری حرفه ای، ویرایش متن، ویراستاری مقاله و پایان نامه، طراحی عکس و لوگو، مشاوره کسب و کار، مشاوره تحصیلی، روانشناسی و ...

جهت مشاوره رایگان پیام دهید:

Telegram ir_ai1 ir_ai1   Instagram ir_ai1 ir_ai1

بیوفیل ها(سوختهای زیستی)

 

بیوفیل

بیوفیل در واقع همان سوخت زیستی یاسوخت طبیعی می باشد.

در واقع بیوفیل نوعی ازسوخت است ک دران انرژی از تثبیت بیولوژیک کربن ناشی می شود.bioiogical carbon می توان گفت سوختهای فسیلی منشا انها تثبیت باستانی کربن هستند.را نمی توان

بیوفیل نامید.  یک امری ک وجود دارد ۷۵ درصد انرژی مورد نیاز جهان از ۳سوخت عمده فسیلی(شامل نفت/ گاز طبیعی/ذغال سنگ)تامین می شود. در واقع بیش بینی شده است ک تا سال ۲۰۱۰ حدود ۵۰تا۶۰درصد  میزان سوختهای فسیلی افزوده خواهد شد. منابع سوختهای فسیلی دائمی نیستن. بر اساس بررسی های به انجام آمده بیشتر تاسال ۲۰۸۰ می توان از سوخت های فسیلی استفاده نمود. در واقع بیوفیل ها ب دلیل بالارفتن قیمت های نفت و نیاز بفرایند به امنیت انرژی ونگرانی ب دلیل برون فهرستهای گلخانه ای می توان از سوختهای فسیلی استفاده نمود ک باعث شده توجه عموم را ب خود معطوف سازند.

بیوفیل های نسل اول

به بیوفیل های نسل اول بیوفیل های سنتی نیز گفته می شود.این بیوفیل ها ساخته شده از قند و نشاسته و روغن گیاهی می باشند.

بیوالکل ها

طرز تهیه این نوع الکلها ک شامل اغلب اتانول و کمتر بروبانول وبوتانول وتوسط میکروارگانیسم ها و انزیم ها از راه تخمیر قند و نشاسته ک راهترین نوع تخمیر است.یاعمل سلولز ک دشواترین نوع تخمیر محسوب می شود تولید میگردد. برای جایگزینی از بنزین می توان از بیوبوتانول ک همچنین بیوبنزین نام دارد استفاده نمود زیرامی تواند ب صورت مستقیم درموتورخودرو مورد استفاده قرار گیرد.(بیودیزل در موتورهای دیزلی مورد استفاده  قرار میگیرد.)سوخت اتانول شایع ترین بیوفیل در جهان است.ب ویژه در برزیل است. درواقع سوختهای الکلی باتخمیر قندهای مشتق شده از گندم/ذرت/چغندر قند/نیشکر/ملاس/ویاهر قندیا نشاسته ای که نوشیدنی های الکلی رامیتوان از انها ساخت استفاده نمود. برای تولید اتانول با استفاده از هضم انزیمی ک در واقع یک نوع روش جهت ازاد سازی قندها از نشاستهای ذخیره ای می باشد استفاده میکنند. در واقع فرایند تقطیرنیازمند انرژی قابل ملاحظه ای برای حرارت دادن است. برای جایگزین بنزین در موتورهای بنزینی می توان از اتانول استفاده نمود. می تواند هر در صدی با بنزین مخلوط نمود.برای تولید اتانول انرژی بیشتری مورد نیاز می باشد نسبت ب بنزین. مزیت اتانول نسبت ب بنزین دارا بودن درصد بالای اکتان می باشد.از ترکیب اتانول و بنزین در کشورهای مجاور در فصل زمستان برای کاهش الودگی استفاده می شود.

اتانول در واقع ب عنوان سوخت شومینهای بیواتانول بکار میرود.این نوع سوختها ب دود کش احتیاجی ندارند و در ساختمانهای بدون دود کش مورد استفاده قرار میگیرند.

متانول ک در حال حاضر که در گازهای طبیعی مورد استفاده قرار میگیرد یک سوخت فسیلی غیر قابل تجدید بذیر است. این سوخت را می توان ازبیوماس  عنوان بیومتانول نیز تهیه نمود.

بوتانول از تخمیر استون بوتانول و اتانول ساخته می شود.بوتالول نسبت ب اتانول انرژی بیشتری تولید میکند و می توان مورد استفاده در سوختهای موتور استفاده نمود.

بیودیزل

بیودیزل یا همان بیوگازوییل رایج ترین بیوفیل در خارج از کشور می شود. در واقع بیوفیول ها با استفاده ازترانسریفیکاسیون از روغن ها و چربی ها تولید میگردد.بیودیزل ها در واقع از اسید چرب متیل یاهمان اتیل متشکل شده است.

گرین دیزل

گرین دیزل یاهمان گازوییل سبزک ب عنوان سوخت تجدید بذیر مورد استفاده قرار میگیرد شکلی از سوختهای گازوییلی است ک در ان ب جای سوبسترای مورد استفاده در سوختهای گازوییلی از سوبسترهای تجدید بذیر استفاده می شود. در واقع سوبستارهای گرین دیزل  می تواند از انواعی از روغن ها از جمله جلبک ها جاتروفها /سالیکورینا/و چربی گوشت استفاده نمود.

روغن گیاهی

روغن گیاهی این نوع روغن در واقع روغن تغییر داده نشده ک ب طور مستقیم ب عنوان سوخت استفاده نمی شود.ما روغن های با کیفیت بایین تر می توان جهت انجام این کر استفاده نمود. روغن های گیاهی عمدتا به بیودیزل فراوری میگردند.

بیواترها

بیواترها این نوع به عنوان افزایش دهنده ی درجه اکتان مورد استفاده قرار مییرند ک ترکیباتی مقرو ب صرفه می باشند.این ترکیبات برکارایی موتور می افزایند  در حالی ک از فرسودگی موتور می کاهند.

بیوگاز

بیوگاز در واقع متان تولید شده به واسطه فرایندهای هضم بی هوازی ماده الی توسط بی هوازی هامی باشند. این ترکیبات را میتوان از از سیستم های فراوری مکانیکی  مواد زاعد برداشت نمود.

سینگاز

سینگاز ترکیبی از مونوکسید کربن هیدروژنودیر هیدروژنها است که با سوختن نسبی بیوماس تولید می شود در واقع بیوماس سوختن با مقداری از اکسیژن ک برای تبدیل کامل بیوماس به دی اکسید کربن و اب کافی نیست. در واقع سینگاز را می توان برای تولید متانول و دی متیل اتر و هیدروژن مورد استفاده قرار میگیرد. یا مبتواند با بنزین ترکیب شود جهت یک جایگزین دیزلی.

بیوفیل های جامد

بیوفیل های جامد در واقع مثل چوب خاک /اره/ و بخش های بریده شده و زاعد چمن/زبالهای خانگی/زغال چوب/ضایعات کشاورزی/محصولات گیاهی غیر خوراکی/کودهای خشک شده.در بیوفیل جامد هیچ رقابتی بین سوخت و تولید غذا وجود ندارد.ک این موضوع همواره صدق نمی کند.

بیوفیل های نسل دوم

این بیوفیل ها در واقع بیوفیل های تولید شده از ماده خام بایدار کادامه دادنی هستن می باشند.بایداری این ماده خام در بین سایرین با در دسترس بودن ان ماده خام تاثیر بروی نوع زیستی  واستفاده از زمین تعریف می شود. در تولید سلولز یک اتانول گیاهان غیر خوراکی یا محصولات زاعد استفاده می شود. لینگو در واقع ساختار چوبی گیاهان است.این ماده خام ب وفور و ب تنوع وجود دارد.

موضوعات مرتبط با تولید یا مصرف بیوفیل

موضوعات مختلفی در این مورد وجوددارد که تاثیر قیمت های متعادل نفت/گفتمان غذا در برابر سوخت. بسیاری از دانشمندان  و محققان در رابطه باتولید یامصرف بیوفیل در تلاش هستندک ب محصولاتی با تولید بهینه تر برسند. جلبکها قادر به رشد در فاضلاب ها می باشند.ک عدم لزوم برای استفاده از زمین و اب شیرین می باشد.

مزایا بیوفیل

استفاده از بیوفیل ها می تواند از برون فرست گازهای گلخانه ای بکاهد

با ساخت بیوفیل ها امنیت انرژی برای کشورهای تولید کننده انها فراهم می اید.

بیفیلهای نسل اول تا۶۰درصد و بیوفیل های نسل دوم تا۸۰ درصد نسبت ب سوختهای فسیلی گازهای گلخانه ای کمتر تولید نمایید.

استفاده از بیوفیل ها سبب کاهش در میزان مصرف در سوختهای فسیلی خواهد شد.

براه افتادن بیوفیل ها بروژهای مربوط ب توسعه روستایی کمک میکند.

بیودیزلها قابلیت تجدید بذیری زیستی دارد.

بیوفیل ها غیر سمس اند

بیوفیل ها تجدید بذیر می باشند

معایب بیوفیل

هزینه تولید خیلی بالایی دارند

توسعه و تولید بیوفیول هنوز هم ب شدت ب نفت وابسته است.

با جایگزینی سایر گیاهان خاک فرسایش بیدا خواهد کرد.

مساحت خیلی زیادی را اشغال میکند برای تولید این محصول

سبب افزایش قیمت بعضی از محصولات همچون ذرت ها می شود.

نویسنده مطلب: مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *