خدمات حرفه ای هوش مصنوعی
نامه نگاری حرفه ای، ویرایش متن، ویراستاری مقاله و پایان نامه، طراحی عکس و لوگو، مشاوره کسب و کار، مشاوره تحصیلی، روانشناسی و ...

جهت مشاوره رایگان پیام دهید:

Telegram ir_ai1 ir_ai1   Instagram ir_ai1 ir_ai1

نکاتی که شوهران باید بدانند!

لازمه ی داشتن یک زندگی زناشویی موفق، آگاهی یافتن از نیاز های روحی و خصوصیات درونی طرف مقابل و رفتار در جهت برآورده نمودن آنان می باشد. لذا، به آنچه آقایان باید بدانند، تا زندگی بهتری داشته باشند خواهیم پرداخت. 

زندگی زناشویی موفق

آقایان شاید بارها شنیده‌اند که وقتی از خانمی می‌پرسند چه شوهری می ‌پسندی می ‌گویند: ” مردی که بتوانم به آن تکیه کنم ”

آقایان باید یادشان باشد منظور زنان از « تکیه کردن » سینه سپرکردن و قوی بودن برای دعوای سر کوچه و چهره خشن و بزن بزن نیست ،اصلاً و اصلاً اینگونه نیست !!!

آنان نیازمند ” امنیت روحی ” هستند نه ” امنیت جسمی”

آنان نیازی به یک قلدر جسمی و جنسی ندارند ، بلکه آنان با توجه به روحیه لطیفشان دوست دارند با تمام وجود باور کنند که در کنار آن ها همواره یک حامی صادق  است که آنان را از لحاظ  روحی و روانی وعاطفی ، حمایت و پشتیبانی می کند

خصوصا احترام به زن در محافل خصوصی و عمومی بالاخص : فامیل ، اقوام ، دوستان ، نزدیکان  و . . . .

خانم ها دوست دارند همسرشان قبل از اینکه ” شوهر” آنان باشد ” رفیق ” آنان باشند بتوانند با او حرف‌ها و حرف‌ها بزنند از خونه و زندگی، کوچه و بازار، همسایه وهمکار درد و دل کنند و مردشان سراپا گوش کنند (همانی که اکثر مردها معمولا بیزارند).

من به آقایان نصیحت دارم به این حساسیت خانم‌ها توجه داشته باشند و با کمی حوصله و تمرین و عادت زندگی خود را شیرین تر کنند.

آقایان باید بدانند اگر آنان دنبا ل کسب و کار، چک و پول، خونه و ماشین هستند و برای کسب درآمد و یک متر خانه «آسمان ریسمان» می‌بافند ولی شاید خانم ها« یک شاخه گل » ناقابل را به یک دستگاه آپارتمان ترجیح می‌دهند ! (چیزی که مردها نمی خواهند قبول کنند)

اینجاست که ” هرود ” تاکید دارد که :

“زن کودکی است که با اندک تبسم خندان و با کمترین بی مهری گریان می شود “.

آقایان باید یادشان باشد، خانم ها برخلاف آقایان دوست دارند مردشان علاقه‌شان را به زبان بیاورند و به قول زنده‌یاد « خسرو شکیبایی » از جمله « دوستت دارم » غافل نشوید که معجزه می ‌کند!!!

خدا در خانم ها احساس و حساسیت « نه حسادت » و در مردها غیرت « نه تعصب » نهاده است. همین آقایانی که به حساسیت خانم‌شان می‌خندند و کلافه می‌شوند باید یادشان باشد اگر همین امورعکس می‌شد قطعاً حکم مردان متعصب و سنتی ما برای خانم شان،  نه حساسیت و بحث و جدل که شاید ارتداد و قتل بود !

آقایان یادشان باشد که ” تعصب بی جا ” را با ” غیرت ” یکسان ندانند .

آقایان باید حواسشان جمع باشد گرچه خانم‌ها زود باور و احساسی هستند ولی در مواردی خاص بسیار تیزهوش و کنجکاو هستند.

خانم ها با تغییر جزئی رفتار شوهرشان د زندگی مشترکشان خیلی زود متوجه بسیاری از مسائل می‌شوند.

زن دوست دارد باور کند که مرد ش به او ” توجه ” دارد و برای او ” ارزش ” قائــل است ، لذا زیرکانه وسواس دارد تا زودتر همسرش از راه برسد و بـبـیـنـد هنگام ورود مردش به خانه  آیا او متوجه تغییر رنگ مو یا کوتاه کردن مویش شده است یا نه ؟

زنان به همان اندازه که از ” مردان بی مسئولیت ” بیزارند از ” مردان فعال و سخت کوش اما بی احساس ” متنفرند ، مردان باید قبول کنند که مصاحبت ، درد و دل یا  شوخی و تفریح با همسرشان جزیی از کار روزانه آنان است .

مردی در زندگی موفق است که  ”  معشوقه خوبی  در بیرون بستر هم باشد  ”

را به رخ آقایان بکشم ، ولی در زندگی روزمره هر گاه خاله بازی دختربچه ها را کنجکاو شده باشید ، یکی از آنها “عروس” می شود و ” عروس بازی” می کنند در حالی که هیچگاه در دنیای بچگانه پسر بچه ها ” داماد بازی ” ندارند ، پس آقایان یادشان باشد که برای خانوم ها تبعات و عواقب ازدواج حتی از کودکی یک سئوال و دلواپسی حتی برای بچه دختر هاست .

بیایید رویای مشکوک آنان را با زندگی اصولی و خوب به حقیقت تبدیل کنیم.

همانگونه که قبلا گفتم ” زنان دیر عاشق و دیرتر فارغ می شوند ”

لذا اوج احساس و لذت در زنان آرام آرام و مرحله به مرحله صورت می گیرد لذا عدم توجه مردان به این اصل مهم زنان حاصلی جز” مرد گریزی ” یا” سرد مزاجی ” خانم ها نخواهد داشت.

منبع: دکتر مجتبی کرباسچی (mojtaba334.blogfa.com)

نویسنده مطلب: مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *